Tudnivalók a webáruház gdpr kapcsán

Szolgáltatás

A GDPR 2018. május 25-től minden cég marketing tevékenységét és internetes jelenlétét érinti. Mivel webáruházak esetében elkerülhetetlen a személyes adatok kezelése, ezután minden apró tevékenységnek meg kell felelnie a rendeletben foglaltaknak. Talán senki nem venné ennyire komolyan a webáruház gdpr-t, ha nem lenne olyan nagy a felső bírságolási határ. Mindent összevetve, tanácsos körültekintően kezelni a gdpr-ban szereplő új fogalmakat és kötelezettségeket és amennyiben úgy gondoljuk, hogy ez meghaladja az alkalmazottak kompetenciáinak körét, külső szakember segítségét kell kérni. Annak ellenére, hogy az új rendeletben a legapróbb részletek is pontosítottak, a gyakorlatban sok webáruház tulajdonos még bizonytalan.

A szakemberek gyakran jogi szaktanácsadás igénybevételét is javasolják. A webáruház gdpr kapcsán van néhány egyszerű információ, amit első körben érdemes alaposabban is szemügyre venni. Mivel minden egyénnek joga van a személyes adatai védelmére, a weboldalak kötelesek minden szabályozást és értesítést megtenni az átláthatóság és a biztonság érdekében. Mindez egyidőben jelent megfelelő biztonsági megoldásokat, valamint tájékoztatást is, mint például a marketing tevékenységek során használt feliratkozási és regisztrációs űrlapokon elhelyezett hozzájáruló nyilatkozatok.

A webáruház gdpr-hoz kapcsolódó tevékenységek gördülékenysége érdekében ajánlott egy adatvédelmi tisztviselő alkalmazása. Amennyiben ez nem lehetséges, fontos kiindulópont az alkalmazottak továbbképzése, az adatvédelmi irányelvek aktualizálása, adatfeldolgozókkal való szerződéskötések. Nagyon sok webáruház működése, marketing tevékenysége a felhasználók rendszeres megfigyelésén, tájékoztatásán alapul, így az elkövetkezőkben körültekintő kell lenni egy egyszerűnek tűnő hírlevél kiküldésénél is, hiszen a gdpr-ban foglaltak szerint a tájékoztatás sem történhet az érintettek beleegyezése nélkül.